درام

آیا می خواهید طبل های MIDI شما بیشتر شبیه چیز واقعی باشد؟ تعدادی از تکنیک ها وجود دارد که می توانید برای تبدیل شدن به یک متخصص برنامه ریزی درام استفاده کنید.

این 12 نکته به شما کمک می کند طبل های صدایی واقع بینانه را از کیت ها و نمونه های دیجیتالی دریافت کنید!

چگونه می توان طبل های واقع گرایانه را برنامه ریزی کرد

نکته شماره 1: مثل یک درامر فکر کنید

این یکی ساده اما فوق العاده مهم است!

اطمینان حاصل کنید که هر قسمت کوبه ای که می نویسید چیزی است که یک درامر واقعی می تواند بازی کند.

drum kit in blue room

 

اگر بخشی را بنویسید که یک درامر واقعی نمی تواند پخش کند ، کاملاً واضح است که از نرم افزار استفاده می کنید.

یک درامر احتمالاً نمی تواند کلاه های سلام نت 64 را با سرعت 140 دور در دقیقه بازی کند. (اگر درامری هستید که می توانید این کار را انجام دهید ، لطفاً به من پیام دهید. ما قصد داریم اولین باند زنده تله جهان را راه اندازی کنیم).

اما آنها قطعاً می توانند ریتم ثابت “چهار در زمین” را بازی کنند.

یک راه آسان برای این کار توجه دقیق به شیارهای آهنگی است که دوست دارید. گوش دادن به بازی درامرهای واقعی به شما کمک می کند تا به طور غریزی بدانید که واقع بینانه است.

حتی ممکن است بخواهید با هم درام بزنید. مطمئناً ظاهری احمقانه به نظر خواهید رسید ، اما به شما کمک می کند احساس کنید نواختن درام چگونه است.

نکته شماره 2: از ابزار MIDI استفاده کنید

استفاده از ابزار MIDI یک روش فوق العاده آسان برای بهتر جلوه دادن صدای کیت نرم افزار است. اگر قبلاً نوازنده طبل هستید اما نمی خواهید از پس ردیابی کیت بر بیایید ، یک درام الکترونیکی تهیه کنید.

پخش یک کیت الکترونیکی در نرم افزاری مانند EZdrummer به شما کمک می کند تا عملکرد صدایی انسانی را به سرعت انجام دهید.

Midi Drum Kit

 

اگر شما یک نوازنده طبل نیستید ، می توانید از یک درام پد یا صفحه کلید MIDI نیز استفاده کنید.

midi sequencer

 

اگر برنامه نویسی درام شما کاملاً به موقع و همیشه در یک میزان صدا است ، شما از MIDI استفاده می کنید.

استفاده از ابزار MIDI به طور خودکار زمان و حجم یادداشت ها را تغییر می دهد ، و صدای آهنگ شما را واقعی تر می کند.

اگر الگوی دستی را در آن بنویسید ، می توانید همان نتایج را بدست آورید. برای درست کردن آن فقط کمی بیشتر وقت و تلاش لازم است.

نکته شماره 3: سرعت را تنظیم کنید

هر یادداشت MIDI دارای سرعت است. سرعت توضیح می دهد که با چه سر و صدایی نمونه تحریک می شود.

اگر سرعت یک یادداشت کم باشد ، بی صدا به نظر می رسد. سرعت بالا باعث بلندتر و پررنگ تر شدن نت می شود.

midi notes with varying velocities

 

نت های قرمز و زرد سرعت بالاتری دارند. و نت های آبی و سبز سرعت کمتری دارند.

شما می خواهید سرعت یادداشت های خود را برای تأکید بر ضربات خاص تغییر دهید.

on the left, midi notes with the same velocity. on the right, midi notes with different velocities

 

درامرها با ضربه بیشتر به درام ، ضربان های مهم را برجسته می کنند.

سرود پانک مستقیم جلو احتمالاً ضرب دوم و چهارم هر اندازه را برجسته می کند. در یک مسیر فانک ، آنها احتمالاً “اوومف” بیشتری را در ضرب های 1 و 3 قرار می دهند.

هنگام تعیین سرعت مانند درامر فکر کنید. ضرب های خاصی وجود دارد که باید آنها را در آهنگ خود برجسته کنید. در اینجاست که می خواهید سرعت را بالا ببرید.

در ضرب های بدون لهجه ، می خواهید سرعت را کم کنید.

نکته شماره 4: اندازه گیری یا عدم اندازه گیری

به عنوان پایه و اساس ریتمیک یک آهنگ ، نوازندگان درام نیز باید روی زمان بندی خود تمرکز کنند.

مقدار سازی تقریباً به زمان یادداشت های MIDI مربوط می شود. اگر یک یادداشت به موقع است ، می توانید با استفاده از کوانتاسیون آن را در جای خود قرار دهید.

کوانتیزه کردن فرایند اسکناس یادداشت های شما به شبکه ریتمیک است.

on the left, unquantized midi notes. on the right, quantized notes

 

کمی سازی به شما کمک می کند مسیر شما سفت شود ، اما مقدار زیاد مقدار آن رباتیک به نظر می رسد. نوازندگان واقعی نمی توانند به موقع کاملاً عالی بنوازند ، بنابراین شما نمی خواهید MIDI شما بی نقص به نظر برسد.

اطمینان از کمی اتلاف وقت برخی یادداشت ها می تواند کمک زیادی به واقع گرایانه بودن ابزارهای نرم افزاری کند. به جای کمی کردن و خوب خواندن آن ، برخی از یادداشت ها را از شبکه جدا کنید.

درامرهای حرفه ای تمایل دارند که ضرب و شتم را پیش بینی کنند یا دقیقاً پشت سر آن بمانند. به این فکر کنید که درامر خیالی شما به سمت کدام یک تمایل دارد.

on the left, notes moved behind the beat. on the right, quantized midi notes

 

نکته پاداش: قدرت اندازه گیری

جابجایی یادداشت های فردی به زمان زیادی نیاز دارد. اگر یک دسته یادداشت را تنظیم می کنید ، با استفاده از قدرت سنجش میزان درد خود را از بین ببرید.

logic pro x quantization strength

 

قدرت اندازه گیری تعیین می کند که چگونه مقداردهی شما “به شبکه” باشد. به عبارت دیگر ، یک قدرت کوانتیزاسیون بالا باعث می شود MIDI شما به موقع صدا کند. استحکام پایین باعث می شود نت ها کمی از وقت خارج شوند.

به طور پیش فرض ، قدرت سنجش منطق تا حد 100 تنظیم شده است. از آنجا که کوانتیزاسیون بسیار قوی است ، تمام یادداشت ها کاملاً متناسب هستند.

من معمولاً قدرت کوانتاسیون را در حدود 75 تنظیم می کنم. در 75 سالگی ، کوانتاسیون هنوز به اندازه کافی قوی است که مسیر را سفت کند ، اما آنقدر رباتیک نیست که به نظر جعلی برسد.

قدرت اندازه گیری بیشتر برای کسانی که از ساز MIDI استفاده می کنند مفید است. اگر در حال نوشتن ضربات در خود هستید ، احتمالاً می خواهید از انسانی سازی استفاده کنید.

نکته شماره 5: آهنگ های خود را انسانی کنید

انسان سازی دقیقاً برعکس میزان سازی است. به جای قرار دادن یادداشت های خود روی شبکه ، آنها را خاموش می کند.

logic pro humanization feature

 

انسان سازی سرعت و زمان یادداشت ها را کمی تغییر می دهد. این یک روش سریع برای کمتر ربات بودن صدای MIDI است.

on the left, midi notes that aren't humanized. on the right, humanized notes

 

هرچند مراقب سرعت سازی انسان باشید. تصمیم گیری در مورد ضرب آهنگ های برجسته و غیر واقعی بودن آنها برای ریتم آهنگ شما بسیار مهم است.

نمی خواهید سرعت را خواسته یا ناخواسته تعیین کنید. این می تواند باعث شود صدای طبل های شما حتی از سرعت ثابت کمتر واقع بینانه باشد.

ببینید آیا DAW شما به شما امکان می دهد زمان بندی را بدون سرعت بخشیدن به انسان انجام دهید. به این ترتیب می توانید بدون به هم ریختن میزان صدا ، زمان بندی را بهتر کنید.

نحوه کارکرد آن در Logic در اینجا است.

با کلیک راست روی یک آهنگ MIDI و رفتن به “MIDI” ، سپس “MIDI Transform” می توانید پنجره انسانی سازی را باز کنید.

هنگامی که نمای انسانی سازی را باز کردید ، می بینید که موقعیت ، سرعت و طول به طور تصادفی انتخاب می شوند.

humanization settings highlighted

 

با کلیک بر روی کلمات “+ -Rand”. در زیر سرعت و تغییر آن به “از طریق” ، شما زمان بندی الگو را تغییر می دهید اما نه حجم.

setting velocity to thru, so velocity is not humanized

 

نکته شماره 6: از حلقه های پیش ساخته استفاده کنید

اگر می خواهید در وقت خود صرفه جویی کنید یا اگر طبل قدرت شما نیست ، ممکن است بخواهید از حلقه های premade استفاده کنید.

Native Instruments Studio Drummer

 

هیچ مشکلی ندارد که بخواهید الگوهای طبل خود را بسازید. اما همچنین استفاده از ابزاری که نوشتن را آسان می کند شرم آور نیست!

اکثر سازهای درام مجازی با الگوهای MIDI پیش ساخته ارائه می شوند. این حلقه ها به طور خاص ساخته شده اند تا واقعی به نظر برسند ، بنابراین راهی عالی برای به دست آوردن صدای خوب هستند.

software drum premade grooves and patterns

 

اگر نگران صدای غیر اصیل بودن هستید ، می توانید الگو را از یک حلقه ویرایش کنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید هر ضربه درام دیگر را در این الگو بگیرید و به جای آن یک لبه کلیک کنید.

اگر می خواهید از حلقه ها استفاده کنید ، احتمالاً می خواهید آنها را زودتر از موعد به آهنگ خود اضافه کنید. بعضی اوقات انداختن حلقه کوبه ای به آهنگ در انتهای نوشتن کاملاً جواب می دهد. زمان های دیگر … نه خیلی.

نکته شماره 7: نمونه های مناسب را انتخاب کنید

اصواتی که از آنها استفاده می کنید در واقع بینانه بودن طبل های شما نقش زیادی دارند.

برنامه های درام مجازی معمولاً با مجموعه ای از گزینه های مختلف کیت همراه هستند. با کیت های مختلفی که در دسترس دارید آزمایش کنید.

logic pro software drums

 

بخشی از آهنگ خود را حلقه کنید و در نمونه های مختلف چرخه بزنید تا بفهمید کدام یک باورپذیرترین صدا را دارند.

اگر در حال نوشتن گاراژ راک یا لو-فی ایندی هستید ، احتمالاً کیتی می خواهید که کاملاً DIY به نظر برسد. به دنبال کیتی باشید که به نظر ناخوشایند و شل برسد.

اگر در حال نوشتن پاپ هستید ، یک کیت محکم تر و با صدای استودیوی بیشتر می خواهید. به گوش چیزی گوش دهید که به نظر می رسد به صورت حرفه ای ضبط شده است.

نکته پاداش: نمونه ها را به صورت آنلاین پیدا کنید

می توانید حلقه ها و کتابخانه های مختلف طبل را از اینترنت بارگیری کنید.

برخی رایگان و برخی هزینه دارند. بسته به بودجه شما ، نمونه های پولی ممکن است ارزش آن را داشته باشند یا نداشته باشند.

در هر صورت ، می توانید به راحتی این صداها را در نرم افزار طبل خود بارگیری کنید تا کیت های درام جدیدی ایجاد کنید.

نکته شماره 8: نمونه های خود را مانند یک کیت واقعی مخلوط کنید

شما می خواهید MIDI خود را به همان روشی که یک درام واقعی مخلوط می کنید ، مخلوط کنید.

فقط به این دلیل که از نرم افزار استفاده می کنید به این معنی نیست که به یک رویکرد کاملا متفاوت نیاز دارید.

با تقلید از تکنیک هایی که برای مخلوط کردن طبل های واقعی استفاده می کنید ، آهنگ آهنگ های خود را شکل می دهید تا واقعی تر به نظر برسند.

همچنین می خواهید بدانید که چگونه می توانید تمام عناصر کیت خود را در مسیرهای مختلف DAW خود وارد کنید. لگد ، دام ، توم ها و غیره باید کانال های خاص خود را داشته باشد.

به این ترتیب می توانید به جای استفاده از میکسر داخلی کیت نرم افزار ، آنها را مانند سایر ابزارهای خود مخلوط کنید.

mixing drum parts on individual channels is better than using the in software mixer

 

روند تبدیل هر درام در کیت مجازی شما به کانال خود در DAW شما بستگی به نرم افزار دارد. Google چگونه می توانید این کار را در داخل نرم افزار طبل زدن مورد نظر خود انجام دهید.

نکته شماره 9: از یک مسیر مرجع استفاده کنید

هنگام مخلوط کردن مطمئن شوید که از آهنگ مرجع طبل استفاده می کنید. آهنگ مرجع طبل آهنگی است که صدای درام مورد نظر شما را برای میکس شما دارد.

به برخی از آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهید و به نحوه صدای طبل ها توجه کنید. هنگامی که چیزی پیدا کردید که برای آهنگ شما مناسب است ، آن را به عنوان مرجع خود انتخاب کنید.

سعی کنید صدای کیت را از مرجع آهنگ خود بازسازی کنید.

توجه کنید که هر طبل در مقایسه با یکدیگر چقدر بلند است.

صدای ضربه طبل و طبل زه دار چیست؟

چه مقدار از مضراب در طبل زه دار خود استفاده کردند؟

شما می خواهید برای نزدیکترین تفریح صدای مرجعی که می توانید دریافت کنید. با تمرکز روی صدای یک کیت واقعی ، مراحلی که باید برای بهتر شدن صدای برنامه نویسی درام خود بردارید ، مشخص می شود.

نکته جانبی: برای ترکیبی کامل از آهنگ مرجع استفاده کنید

همچنین می خواهید برای کل ترکیب خود یک آهنگ مرجع داشته باشید.

آهنگ مرجع درام به شما کمک می کند تا صدای درام مورد نظر خود را بدست آورید. اما شما می خواهید یک آهنگ مرجع دیگر برای ترکیب کامل خود داشته باشید.

مخلوط کردن با یک آهنگ مرجع به شما کمک می کند هر بار ترکیبی آماده رادیویی تهیه کنید.

نکته شماره 10: Reverb خود را بسازید

بسیاری از برنامه های درام به طور خودکار Reverb اضافه می کنند.

حتماً آنرا بی صدا کنید!

muting drum reverb

 

شما باید ریورب کیت درام را بی صدا کنید زیرا احتمالاً برای ترکیب خود از یک مضراب اتاق استفاده خواهید کرد.

شما می خواهید کیت خود را با همان ضرب المثل سایر ترکیبات خود قرار دهید تا به نظر برسد مانند همه اتاقها در یک اتاق هستند.

هنگامی که میزان صدا ، صدا و صدای کیت خود را شماره گیری کردید ، آخرین ابزارهای مخلوط کردن وجود دارد که ارزش امتحان کردن را دارد.

نکته شماره 11: اشباع (Saturation) را اضافه کنید

سازهای نرم افزاری کمی بکر به نظر می رسند. اشباع ، مصنوعات طبیعی را به صدای شما اضافه می کند که یک کیت درام ضبط شده دارد.

saturation plugin

 

سعی کنید از اشباع موازی روی کیت خود استفاده کنید. باس درام خود را به یک مسیر aux ارسال کنید و یک پلاگین اشباع روی آن قرار دهید.

سپس از دستگیره افزایش استفاده کنید تا آنجا که می خواهید کثیف شود.

به طبل های خود گوش دهید و با خود فکر کنید: چگونه می توانم لحن را بهبود ببخشم؟ اگر به برخی از براقیت های بالا نیاز دارد ، سعی کنید دکمه صدا را به سمت انتهای بالا بچرخانید. اگر خیلی نازک به نظر می رسد ، سعی کنید دکمه صدا را بچرخانید تا روی میانه های پایین تمرکز کنید.

پس از دریافت لحنی که می خواهید ، فیدر کانال aux را تا انتها پایین آورده و به آرامی دوباره مخلوط کنید. مرتباً آن را روشن کنید تا کیت برای گوش شما خوب به نظر برسد.

نکته شماره 12: از فشرده سازی موازی استفاده کنید

میکسرهای حرفه ای در حالی که طبل را مخلوط می کنند ، همیشه از فشرده سازی موازی استفاده می کنند. بنابراین قرار دادن مقداری در کیت نرم افزار به شما کمک می کند تا واقع بینانه تر به نظر برسد!

برای استفاده از فشرده سازی موازی ، درام باس خود را ارسال کنید که به یک مسیر aux می فرستد. سپس یک کمپرسور در آن مسیر aux قرار دهید.

drum submix next to an auxiliary compression track

 

کمپرسور را طوری تنظیم کنید که به شدت درام ها را فشرده کند. با حدود 10 دسی بل کاهش شلیک کنید. در ابتدا وحشتناک به نظر می رسد ، اما همین که آن را مخلوط کنیم عالی به نظر می رسد.

heavy compression for parallel compression

 

در مرحله بعدی ، fader آهنگ aux را کاملاً پایین بیاورید.

یک قسمت حلقه ای از آهنگ خود را پخش کنید.

آهسته آهسته را به آرامی بچرخانید تا به سختی قابل شنیدن باشد. فشرده سازی موازی باید کمی به الگوهای شما جان بدهد و به آنها کمک کند تا مخلوط شوند.

و تمام!

واقع گرایانه جلوه دادن کیت نرم افزار خود به سختی به نظر نمی رسد!

این مراحل را دنبال کنید و شنوندگان شما در تشخیص ضربات برنامه ریزی شده شما از یک درامر واقعی با کیت مشکلی خواهند داشت.

 

ارسال پاسخ